Generalforsamling 2021: referat

30. september 2021 kl 19.30
Odder Dyreklinik

1. Velkomst og valg af dirigent

Formanden velkommer til generalforsamlingen. Kasserer, Tom Rasmussen, bliver valgt til dirigent. Dirigenten åbner generalforsamlingen og giver ordet til formanden.

2.  Formandens beretning

“Det er jo en ret ny forening, stiftet i september 2020 og allerede er det første år gået.

Katte er jo meget dejlige dyr, men også utrolig forskellige, ligeledes folks opfattelse af katten.

Det betyder kattens levevis er vild forskellig, lige fra at bo i beskyttet bolig som indekat, evt med adgang til voliere, til at leve sky, snyde sig til mad og ikke have en ejer.

Vi har en del katte, der er uden ejerskab, hvilket kan betyde usselt liv, høj reproduktions evne og flere katte uden ejerskab.

Hele denne problematik er jo baggrunden for foreningen.

Vi vil støtte de dårligt stillede katte, passe dem/ formidle dem, mod de bliver neutraliseret og øremærket og få  et godt hjem.

Alt koster penge, hvilket også en af foreningens hjørnesten.

Vi skaber økonomi ved, at folk bliver medlemmer af foreningen, ved at søge fonde m.m.

Med udgangspunkt i økonomi, så er vi kommet meget godt fra start. God hjælp fra Dyrevelfærds puljen, Qato fond, Jutlander bank, medlemskaber og ekstra donationer.

Desuden har Finn og Ingelise Laursen været initiativ tager til lokal loppemarked. De har med hjælp fra flere hentet loppering og fået dem solgt ved bod foran deres hus. Dette har også indbragt lidt økonomi til hjælp i forenings arbejde.

Vi har trofaste medlemmer, og dette giver også hjælp.

Penge/ økonomi er en forudsætning for at give pleje m.m. til de herreløse katte.

Konkret arbejde for bestyrelsen har så bestået i at visitere  nødstedte katte ren fysisk, tage snakke med borger, der har kendskab til nødstedte  katte der  bliver indbragt af folk. Formidlingen, visitering af kat kan varetages af alle bestyrelsesmedlemmer.

Finder vi kattene adfærdsmæssige og sunde til videreformidling har vi en aftale med Stausholm katteinternat. Foreningen giver et beløb pr kat og Stausholm katteinternat forestår pasning , vaccination, neutralisation , øretatovering og formidling til nye ejere.

Såfremt Stausholm katte internat ikke har plads, må vi rådføre os med andre internater eller private pasninger.

I det forløbne år har bestyrelsen udarbejdet pjecer, opslag m.m. for at synliggøre foreningen.

Desuden er der oprettet en Facebook del, samt en hjemmeside, der hedder Odder Katte.

Vi synes dette er en vigtig del af foreningsarbejdet.

Der er sendt mail rundt til alle ejendomsmæglere for at gøre opmærksom på, er der katte ved ejendomme ved køb/salg, hvem tilhører disse katte.

Vi er beæret med hjælp fra Ole Grøn omkring et flot logo til brug for foreningen. Tak for det.

Senest har vi fået professionel hjælp af medie-konsulent Anne, der i jobsøgnings periode må hjælpe os. Hun er har mulighed for at bidrage op til 10 timer pr uge.. Anne er medieuddannet, så nu bliver hjemmeside, Facebook del, pjecer osv opdateret. Lisa sidder ellers med den del af bestyrelsesarbejdet, så nu får hun professionel hjælp/vejledning.

Vi har forsøgt at få etableret mobile pay, hvilket har stødt på mange små forhindringer, så seneste beslutning er, at vi søger og betaler Indsamlingsnævnet om  en 3- årig aftale om at få lov at indsamle penge til foreningen og kan godkendes til at få mobile pay. Dette mener vi er vigtigt, så  folk nemt kan betale medlemskaber .

Ren konkret har vi formidlet godt 60 katte i år, enkelte aflivninger pga sygdom/ adfærd m.m.

Så det er vi faktisk ret stolte over.

Vi håber at kunne hjælpe mindst ligeså mange i det kommende år.

Bestyrelsen har afholdt møder henover året. Arbejdet tager tid og vi skal lige finde formen for arbejdet i denne forening.

Bestyrelsesmedlemmer Maja og Sarah har valgt at trække sig, men tak for hjælp til opstart.

Tom har styret regnskabet og betaling i dette opstarts år, mange tak.

Suppleant Dorthe har så trådt til med en hjælpende hånd. Mange tak.

Lisa er trådt til og taget Facebook administrator opgave.

Jeg håber Lisa og Dorthe har lyst til at blive en del af bestyrelsen.

Tak for året , initiativer, opbakning i søsættelse af foreningen.”

3. Regnskab – budget

Kasseren præsenterer årets regnskab for generalforsamlingen. Læs foreningens årsregnskab for 2020-2021 her. Kasseren kalder foreningens økonomiske opstart succesfuld. Foreningen har på nuværende tidspunkt 47 medlemmer. Kasseren opfordrer til fremtidig klarere distinktion på donation- og kontingentindbetalinger fra støtterne og medlemmer, til fordel for bedre overblik og dermed regnskab.

Foreningen har modtaget 123.798,24 kroner i donationer. Disse kommer primært fra søgte fonde og sponsorater, hvor kassereren opfordrer til at foreningen fremover lægger vægt på professionel kommunikation fra foreningens side, så flere fonde og sponsorer vil donere til foreningens arbejde.

Punktet ”markedsføring” henviser til midler til bl.a. avisannoncer og skilte, samt den nye hjemmeside.

Kasseren præsenterer budgetplanen for året 2022 med forventet samlet budget på 150.000 kroner, hvoraf 140.000 kroner allerede er øremærket:

– 10.000 kroner til kattepleje
    – 20.000 kroner til markedsføring
    – 35.000 kroner til dyrelægeudgifter

Formanden præsenterer den igangværende Kattens Uge 39. 25-30 katte er på nuværende tidspunkt booket til at blive neutraliseret i forbindelse med foreningen og Odder Dyrekliniks specialtilbud til fordel for bedre velfærd for kommunens katte. Det økonomiske ”tab” på dette tilbud deles 50/50 mellem foreningen og Odder Dyreklinik. Denne udgift er endnu ikke inkluderet i årets regnskab, da den stadig fremstår ukendt indtil ugens udgang.

Formanden fortæller at foreningen arbejder stadig på at få anskaffet et MobilePay-nummer, men afventer godkendelse. 10.000 kroner er blevet betalt for tilladelse til indsamling.

4. Fastsættelse af medlemsbidrag

Bestyrelsen foreslår uændret kontingent på 100 kroner for enkelt medlemskab og 150 kroner for en husstand. Generalforsamlingen vedtager bestyrelsens forslag.

5. Valg af kasserer

Dog foruden ønske om genvalg op til generalforsamlingen, vælger Tom Ramussen alligevel ikke at gå af og bliver derfor genvalgt til kasserer af foreningen.

6. Valg til bestyrelsen

Maja Hansen afgår og ønsker ikke genvalg til bestyrelsen. Sarah Momme er ligeledes udtrådt og har siden været suppleret af Dorte Hermansen.

Formand, Jan Birch, og bestyrelsesmedlem, Inge Lise Laursen, ønsker at fortsætte i bestyrelsen, mens Dorte Hermansen og Lisa Nielsen ønsker at stille op.

Generalforsamlingen vælger begge ind i bestyrelsen. Bestyrelsen består derfor nu af Jan Birch (formand), Inge Lise Laursen, Dorte Hermansen og Lisa Nielsen, med Tom Rasmussen som kasserer.

Suppleant Dorte Hermansen er pt. i bestyrelsen for Sarah Momme.

7. Valg af suppleanter

Ingen medlemmer stiller op som suppleant under generalforsamlingen. Formanden foreslår derfor at kontakte alle foreningsmedlemmer vedrørende begge suppleantstillinger via næste nyhedsbrev. Dette forslag vedtages.

8. Valg af to revisorer

Generalforsamlingen vælger to revisorer. Brain Greffel (ikke tilstede) har gennem Lisa Nielsen ydet interesse. Brain Greffel og Annette Sirach vælges af generalforsamlingen.

9. Indkomne forslag

Bestyrelsen har ikke modtaget forslag op til generalforsamlingen. Formanden påpeget dog, at alle forslag, f.eks. interessante fonde, er velkomne under generalforsamlingen, men også løbende.

10.  Eventuelt

– Bestyrelsesmedlem, Lisa Nielsen, påminder om betaling af kontingent til det kommende år 2022.

– Spørgsmål: Kan foreningen producere klistermærker til f.eks. biler og postkasser? Svar: Bestyrelsen arbejder på produktion af promotionsmateriale og tager gerne klistermærker i mente – også visitkort og foldere bliver omtalt. Visitkort kan foreningen eventuelt selv printe på A4-papir, hvis ikke et lokalt trykkeri kunne være interesseret i at donere til foreningen, hvilket bestyrelsen vil se ind i.

– Formanden fortæller om foreningens initiativer på den nye hjemmeside samt Facebook. Kommunikationsfrivillig, Anne Nielsen, fremviser og fortæller i den forbindelse om hjemmesiden til generalforsamlingen.

– Formanden fortæller om bestyrelsens idé om at producere en folder til sommerhusudlejning, evt. VisitOdder, for at informere om sommerhuskatte.

Formanden takker for fremmødet og lukker generalforsamlingen.

Ældre referater